Strona główna > testy zawodowe > Optymizm w pracy.

Optymizm w pracy.

Optymizm (z łacińskiego optimus – najlepszy) to postawa człowieka wyrażająca się w dostrzeganiu przede wszystkim pozytywnych stron życia, przewidywaniu, że przyszłość przyniesie coś nowego i lepszego, w sposobie myślenia, że nigdy nie jest tak, aby wszystko było stracone, zawsze można bowiem znaleźć inne, lepsze wyjście z danej sytuacji.

Badania w obszarze zawodowym wskazują, że ludzie o optymistycznym stylu wyjaśniania mają większe osiągnięcia –sprawność pesymistów jest mniejsza niż wskazywałyby wyniki obiektywnych pomiarów talentu, podczas gdy optymiści nie mają problemów z prezentacją własnych talentów. Może to wynikać z umiejscowienia kontroli, w jaki wierzy jednostka. Optymista wierzący w swoje kompetencje, będzie bardziej skłonny do rozwoju i pokazywania pełni swoich możliwości. Pesymista, który wierzy w sprawczość losu, ma niskie mniemanie o swoich kompetencjach, co może wpływać na niechęć do pokazywania własnych osiągnięć.

Styl wyjaśniania ma szczególne znaczenie w zawodach opierających się na kontaktach społecznych. Nauczyciele, lekarze czy sprzedawcy swoim nastawieniem do życia pośrednio warunkują również własne osiągnięcia. Seligman w jednym ze swoich eksperymentów badającym handlowców udowodnił, że umiejętności i doświadczenie w sprzedaży nie dają gwarancji sukcesu. Większy wpływ na sukces ma właśnie optymistyczne nastawienie. Wiara w umiejętności, dobre zakończenia i empatyczne nastawienie do innych zwiększa szanse na sukces, jednocześnie motywując do dalszego działania, zmian i rozwoju.

Optymiści są również bardziej otwarci na nową wiedzę i podnoszenie umiejętności. Chętniej uczestniczą w różnych formach rozwoju w miejscu pracy, nie boją się konfrontacji, z większą chęcią przystępują do nauki, ćwiczą nowe umiejętności i z większym entuzjazmem wprowadzają je w działanie. Tym samym mają możliwość wynieść dużo więcej ze szkoleń niż osoby z pesymistycznym nastawieniem. Optymiści nie boją się własnej niewiedzy, więc chętniej zadają pytania, a dążąc do rozwoju chętnie akceptują odpowiedzi i wyciągają z nich wnioski. W drodze do rozwoju optymiści są bardziej pilni, łatwiej wykonują zadania rozwojowe wynikające z ocen przełożonych i wniosków po szkoleniu. Otwartość pozwala im na nawiązywanie lepszych kontaktów z przełożonymi i innymi współpracownikami, a także uczestnikami szkolenia i prowadzącym, dzięki czemu łatwiej im nawiązać kontakty biznesowe. Często optymiści mają bardziej pozytywną postawę wobec przedsiębiorczości i chętniej działają na własną rękę i zakładają swoje firmy.

Stworzyliśmy test badający poziom optymizmu. W raporcie mówimy o nim w ujęciu życiowym ale także, a może nawet przede wszystkim, w ujęciu zawodowym. Piszemy także o tym, jak optymizmu się nauczyć oraz po jakich zachowaniach podczas rekrutacji, czy codziennej pracy pracownika można poznać, czy deklarowany poziom optymizmu jest prawdą🙂

Kategorie:testy zawodowe
  1. ALLAH
    27/11/2010 o 15:58

    Witam,.

    Informacje o tym iz test jest PŁATNY nalezy podac na poczatku a nina KONCU kwestionariusza !!!
    TO ZWYKŁA SMETNA MANIPULACJA

    NEVER EVER !

    • testree
      28/11/2010 o 14:07

      witam serdecznie,
      taka informacja znajduje się na stronie głównej, przed każdym testem, w cenniku w zakładce na stronie głównej oraz podstronach, a także w zakładce „zobacz za co płacisz”

      dokładamy wszelkich starań aby informacja o płatnościach była jawna i jak najbardziej dostępna. Jeśli nam się to nie udało, przepraszamy.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: